Izbornik Zatvoriti

Ishrana

Šta je zdrava hrana?

Zdrava hrana je ona hrana koja u sebi ne sadrži previše belančevina i masti (posebno životinjskog porekla, kakve se nalaze u mesu, jajima, siru, ribi), a bogata je ugljenim hidratima, vitaminima i mineralima kao što su je biljna hrana, voće, integralne žitarice, semenke.

Za normalno funkcionisanje organizma i dobro zdravlje potrebno je uneti više od 6 hranljivih materija: ugljeni hidrati, proteini, masti, vitamini i minerali, voda. Osnovne grupe namirnica u kojima se one nalaze su voće i povrće, hleb i žitarice, mleko i mlečni proizvodi, masnoće, mahunarke.

Šta je zdrava ishrana?

Nepravilna i nekvalitetna ishrana za sobom može vući niz bolesti kao što su gojaznost, šećerna bolest, povišen krvni pritisak, srčani i moždani udar, karijes, alergije i druge. Zdrava ishrana znači jesti što jednostavnije. Ne treba mešati namirnice različitog sastava (kao što su na primer: ugljeni  hidrati  i  belančevine). Zdrava ishrana takodje znači jesti  u umerenim količinama, ne prebrzo i halapljivo, već sa svešću o važnosti unošenja hrane u organizam, vodeći računa da hrana nije suviše hladna niti suviše vruća, preslana, prekisela ili prezačinjena.

Posebno važne naminice su: integralne žitarice (pšenica, seitan, raž, ječam i druge), semenke i orašasti plodovi (orah, lešnik, badem…), hladno ceđena ulja i namazi, soja, alge, med, matični mleč, maltex – ječmeni slad, jabukovo sirće, začini.

Zdrava ishrana dece

Metabolizam deteta je usklađen sa brzinom njegovog rasta i razvoja i zato je značajno da dete konzumira hranu koja mu je potrebna. Mnoga deca dobijaju dovoljno kalorija da zadovolje energetske potrebe, međutim to nisu uvek i dovoljno dobre namirnice koje detetu obezbeđuju dobro zdravlje.

Kako kuvati povrće? Kako privoleti dete da jede povrće?

Zdrava ishrana trudnice

Tokom trudnoće potrebno vam je više energije, više hranljivih sastojaka za vas i za malo biće u Vašem stomaku. Tokom tih devet meseci trebalo da imate razne vrste voća i povrća, morske plodove, mahunarke, žitarice, pirinač i pastu – jer oni sadrže malo masnoća, a daju mnogo energije, vitamina i minerala. Sve gore navedeno, osim voća i povrća, predstavlja važne izvore proteina. Hleb, žitarice, pirinač, pasta, povrće i voće su i važni izvori ugljenih hidrata.

Vitamini i minerali

Vitamini su organske materije neophodne za normalno funkcionisanje našeg tela. Od njih zavise rast, regulacija metabolizma, krepkost, aktivnost i dobro zdravlje. Čak i nedostatak samo jednog vitamina može dovesti u opasnost čitav ljudski organizam. Vitamini su jedan od šest osnovnih hranljivih sastojaka, kao što su to i ugljeni hidrati, masti, proteini, minerali i voda. Spisak vitamina, sa funkcijom u organizmu i izvorom.